مشاوره و خدمات تخصصی گیاهان آپارتمانی فرد

کلیه خدمات مرتبط با گیاهانئ آپارتمانی،فصلی،فضای سبز،تراریوم،پلنتاریوم وبن سای

مشاوره و خدمات تخصصی گیاهان آپارتمانی فرد

کلیه خدمات مرتبط با گیاهانئ آپارتمانی،فصلی،فضای سبز،تراریوم،پلنتاریوم وبن سای

مشاوره و خدمات تخصصی گیاهان آپارتمانی فرد
مشاوره وخدمات تخصصی گیاهان آپارتمانی (مهندس محمدرضا فرشیدفرد)
تهیه وتوزیع:
کودهای ارگانیک وآفت کش های سازگاربامحیط زیست
گیاهان آپارتمانی،گلهای زینتی وکاکتوس
گلدان وبسترهای مخصوص گیاهان
ساخت تراریوم و پلنتاریوم رداسرع وقت
عاملیت فروش ورمی کمپوست
اجرای آبیاری قطره ای
و کلیه خدمات مرتبط
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

معرفی پلنتاریوم

يكشنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۴، ۰۲:۵۵ ب.ظ

انسان مدرن جهت رهایی هرچند کوتاه از تنش‌های زندگی به هم‌زیستی با گیاهان، حیوانات و دیگر نمادهای طبیعت رو آورده است که با تماشای آنها احساس آرامش پیدا می‌کند. این آرامش تاثیرات مثبتی در جلوگیری از بروز ناهنجاری روانی در اجتماع و محیط خانواده دارد.

ایرانیان باستان وجود آب را منبع وفور نعمت می‌دانستند و در معماری سنتی حوض آب جزء جدانشدنی خانه‌های قدیمی و به اعتقاد ایشان منشا روشنایی و پاکی بوده است.

یافته‌های روان‌شناسی جدید هم که تماشای آب را در حفظ تمرکز، شادابی و ایجاد احساس خوب تاثیرگذار می‌داند، موید نکته فوق است.

ساخت باغچه و آب‌نما در محل ورودی ساختمان شرکت‌های بزرگ و تعبیه آکواریوم به جای آینه در میر توالت در کشورهای پیشرفته به این دلیل است که انسان با تماشای یک صحنه چشم‌نواز صبح خوبی را شروع می‌کند و با به خاطر سپردن و یادآوری آن در طول روز همواره احساس خوبی خواهد داشت.

پلانتاریوم

(پلانت + آکواریوم) یا همان آکواریومی که با گیاه تزئین شده نمونه کاملی است از یک اکوسیستم طبیعی برای علاقه‌مندان به طبیعت که می‌خواهند از ترکیب شگفت‌انگیز گیاهان و ماهی‌های ظریف و زیبا و نعمت آرام بخش آب (منشا آفرینش) برخوردار باشند.

نگهداری از پلانتاریوم بسیار ساده است و مانند حیوانات خانگی آلودگی، بیماری و سر و صدا به محیط منتقل نمی‌کند.

پلانتاریوم دکوراتیو بوده و با وجود قیمت نازل می‌توان آن را به عنوان گل سرسبد دکوراسیون به شمار آورد.

فتوسنتز


فتوسنتز پروسه ای است که به وسیله گیاهان و با مصرف دی اکسید کربن و مواد مغذی موجود در آب و کمک انرژی نورانی، تولید گلوکز و اکسیژن را به همراه دارد. این پروسه در فرمول زیر نشان داده شده است:

 6CO2 + 6H2O + sunshine =  C6H12O6 + 6O2

بنابراین در طول روز گیاهان دی اکسید کربن تولید شده توسط ماهی‌ها را مصرف می‌کنند و اکسیژن و انرژی تولید می‌کنند. اکسیژن برای تنفس ماهی مصرف می‌شود. در طول شب، که نور خورشید یا نور مصنوعی برای گیاه وجود ندارد فتوسنتز صورت نمی‌گیرد بنابراین گیاهان به تنفس و مصرف انرژی روی می‌آورند. پس گیاهان اکسیژن را می‌گیرند و دی اکسید کربن تولید می‌کنند. اما در طول این مدت ماهی‌ها تحرک کمتری دارند و بنابراین اکسیژن کمتری نیاز دارند.

نقش گیاهان در یک اکوسیستم آبی ایجاد توازن است. علاوه بر این، وجود پوشش گیاهی به عنوان سایه‌بان، پناهگاه، مخفیگاه و زایشگاه طبیعی پراهمیت است.

این نکته را هم من اضافه کنم که در مورد گلدفیش‌ها، گیاهان یک منبع غنی و لذیذ غذایی به حساب می‌ایند و علاوه بر ایجاد تنوع در رژیم غذایی شان، سیستم هاضمه آن‌ها را تقویت می‌کنند. البته این مسئله به معنی آن است که پلانتاریوم شما دایما از جانب ماهی قرمزها مورد حمله قرار می‌گیرد و با خورده شدن برگ‌های گیاهان، ناچارید هرچندوقت یک بار اکوسیستم گیاهی آکواریوم را ترمیم یا با گیاهان تازه جایگزین کنید.

  • در یک آکواپلانتاریوم ، ماهیان از گیاهان هم تغذیه می‌کنند و به خاطر این که غذای کمتری از بیرون آکواریوم وارد می‌شود، شرایط شیمیایی آب مثا مقدار نیتریت و نیترات‌ها ثابت مانده و این مساله تاثیر به سزایی در حفظ کیفیت آب و به‌تبع آن رشد سریع، سالم ماندن، رنگ گرفتن و تخم ریزی ماهی دارد.
  • فضولات ماهی توسط ریشه گیاهان جذب و به عنوان کود استفاده می‌شود که این چرخه در حفظ کیفیت شیمیایی آب و رشد گیاهان تاثیرگذار است. علاوه بر این، آب اکواریوم همیشه زلال می‌ماند و نیازی به رسیدگی و نظافت ندارد.
  • به دلیل استفاده گیاهان از گاز دی اکسید کربن حاصل از تنفس ماهی‌ها و تبدیل آن به گاز اکسیژن، سم دی اکسید کربن از بین رفته و با وجود این چرخه پلانتاریوم دیگر نیازی به پمپ هوا نیست و در صورت نبودن برق نیز این اکوسیستم به حیات خود ادامه می‌دهد.
  • به دلیل تغذیه ماهی‌ها از گیاهان شما می‌توانید با خیال راحت مسافرت کنید.
  • گیاهان موجود از تنوع بالایی برخوردارند و به همین خاطر شما حق انتخاب زیادی در مورد چیدمان دکوراسیون طبیعی خدو دارید. در ضمن گیاهان موجود رشد کرده و می‌توانید آن‌ها را به شکل دلخواه کوتاه کنید.
  • گیاهان تاثیر زیادی در بروز رنگ‌های پنهان ماهی‌ها می‌گذارند و دلیل این که مخفیگاه مناسبی برای فرار ماهی‌های ضعیف‌تر از دست ماهی‌های قوی‌تر هستند، باله‌های ماهی آسیب ندیده و فرم طبیعی و خاص خود را پیدا می‌کند.
  • گیاهان در کاهش استرس ماهی‌ها و بالتبع کاهش مرگ و میر آن‌ها و نشان دادن رنگ ماهی دخالت دارند و مکان امنی را جهت تخم ریزی ماهی‌ها و اختفای بچه ماهی‌ها فراهم می‌کنند.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۱۰
محمدرضا فرشیدفرد

نظرات  (۱)

سلام

وقت بخیر

با خزها در پلانتاریوم چکار کنیم؟

ممنونم از لطف وپاسخگویی شما.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی