مشاوره و خدمات تخصصی گیاهان آپارتمانی فرد

کلیه خدمات مرتبط با گیاهانئ آپارتمانی،فصلی،فضای سبز،تراریوم،پلنتاریوم وبن سای

مشاوره و خدمات تخصصی گیاهان آپارتمانی فرد

کلیه خدمات مرتبط با گیاهانئ آپارتمانی،فصلی،فضای سبز،تراریوم،پلنتاریوم وبن سای

مشاوره و خدمات تخصصی گیاهان آپارتمانی فرد
مشاوره وخدمات تخصصی گیاهان آپارتمانی (مهندس محمدرضا فرشیدفرد)
تهیه وتوزیع:
کودهای ارگانیک وآفت کش های سازگاربامحیط زیست
گیاهان آپارتمانی،گلهای زینتی وکاکتوس
گلدان وبسترهای مخصوص گیاهان
ساخت تراریوم و پلنتاریوم رداسرع وقت
عاملیت فروش ورمی کمپوست
اجرای آبیاری قطره ای
و کلیه خدمات مرتبط
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

نور

نور یکی از عوامل مؤثر بر رشد و نمو گیاهان است و در تولید مواد غذایی مورد نیاز گیاهان سهم مهمی دارد. مواد غذایی برای رشد و نمو گیاهان  دربرگ ها با جذب کربن دی اکسید هوا در مجاورت نور تولیدمیشود واز طریق لوله‏های مخصوصی که آوند نام دارند به سایر قسمت‏های گیاه (برگها، ساقه‏ها، گلها، میوهها و ریشه ها) منتقل میشود. علاوه بر تولید مواد غذایی در برگ ها، اکسیژن نیز تولید و از برگها به هوای اطراف وارد میشود. به همین جهت اگر کسی در بین روز در محیطی پرگیاه، حضور یابد، اکسیژن تولید شده توسط گیاهان باعث شادابی جسم و روح او میشود. به برگهای سبزگیاهان  کارخانه.های تولید مواد غذایی گیاهی گفته میشود. عمل تولید مواد غذائی دراین کارخانه (برگها) با جذب کربن دی اکسید در مجاورت نور انجام  میگیرد. این عمل را فتوسنتز یا مینامند. 

به طور کلی نور مستقیم آفتاب برای اکثر گیاهان آپارتمانی مضر است.

در عین حال همه ی آنها به یک اندازه به نور نیاز ندارند.


 از این رو می‏توان گیاهان آپارتمانی را به سه گروه زیر تقسیم کرد:


الف) گیاهان طالب نور زیاد (نوردوست): 

این گیاهان به نور زیاد نیاز دارند و در منزل، باید آنها را در محلی کاملاً نورگیر و در مقابل پنجرههای رو به آفتاب یا محلهایی که انعکاس نور در آنها زیاد است بگذارید.به این ترتیب این گیاهان میتوانند  حداکثر استفاده از نور داشته باشند. در تابستان برای جلوگیری از وارد شدن صدمات حاصل از نور زیاد گیاهان را در فاصله ی مناسبی از پنجره های جنوبی منزل یا آپارتمان بگذارید یا آنها را به خارج از آپارتمان ببرید و در سایه نگهداری کنید.

اکثر گیاهان گل دار آپارتمانی زیر مجموعه.ی این گروهاند، مانند: کاکتوسها، شمعدانیها و غیر آنها.


ب) گیاهان طالب نور متوسط: 

این گیاهان به نور متوسط (سایه روشن) نیاز دارند و بهتر است آن ها را در مقابل پنجره های جنوبی منزل یا آپارتمان که دارای پردههای توری دارند، بگذارید. چون پرده های توری از عبور نور زیاد و مضر میکاهند و از وارد آمدن صدمه به برگها جلوگیری میکنند. همچنین میتوانید گیاهان را در فاصله ی یک تا سه متری از پنجره.های جنوبی بگذارید یا از پنجره های شرقی و غربی منزل، که پرده ندارند، استفاده کنید. از گیاهان این گروه  میتوان گندمی (سجافی)، کروتون و... را نام برد


ج) گیاهان طالب نور کم (سایه دوست):  

این گیاهان به نور کم نیاز دارند و معمولاً از نور آفتاب به صورت غیرمستقیم استفاده میکنند و باید آنها را باید در گوشه های پذیرایی و سالن یا در مکان‏هایی که با پنجره ها، بیش از سه متر فاصله دارند، بگذارید.

گیاهانی مانند سانسویریا (شمشیری یا خنجری)، دیفن باخیا (سم برگ)، پوتوس،پوتوس اسکاندیس و... در این گروه قرار دارند. 


نکته: 

اگربرگ گیاهان آپارتمانی رنگ پریده و برگ جدید  آن ها بی رنگ باشند، دچار کمبود نور شده اند.  بهتر است آن ها را به محل پر نورتری منتقل کنید.

از دیگر علایم کمبود نور دراز شدن ساقه                          ها و زیاد شدن فاصله ی برگهاست.

 برگهای جدید در نور کم بسیار ریز و ساقه ی آنها علفی. ترد و شکننده میشوند. همچنین، طول  دم برگها درازتر، رنگ برگها سفید، غنچه‏ها کوچک وگلها کم پشت و کم رنگ میشوند.  


لکه های سوخته بر روی برگها از علایم تابش نور زیاد( به خصوص هنگام ظهر) است.

 نیاز به نور در گیاهان با برگهای رنگی ، نسبت به گیاهان با برگهای سبز، بیش تر است.

با توجه به تنوع گیاهان آپارتمانی و نیازشان به نور متفاوت و یک سان نبودن مکانها و اتاقهای مختلف یک آپارتمان یا منزل، میتوانید برای هر مکان گیاه مناسبی انتخاب کنید تا ضمن فراهم کردن شرایط مساعد برای هر گیاه، آپارتمان و منزل را از حالت یک نواختی و خسته کننده درآورید و زیبایی و تنوع خاصی به آن ها ببخشید.

ادامه دارد....

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۲۱
محمدرضا فرشیدفرد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی